Kategorie
Content marketing Copywriting

Copywriting a marketing – czy copywriter się sprawdzi?

Jak już niejednokrotnie podkreślaliśmy, zawód copywritera zyskuje na popularności. Nie tylko ze względu na możliwość świadczenia pracy zdalnie. Choć w dzisiejszych czasach warunek ten również wzbudza coraz większe zainteresowanie na rynku pracownika. Copywriting a marketing – czy copywriter znajdzie swoje miejsce w dziale marketingu? Jak jego praca przekłada się na funkcjonalność całego zespołu? Sprawdźmy!

Copywriting a marketing

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, czy Twój zespół marketingowy wykorzystuje wszelkie dostępne środki do przeprowadzania skutecznych i przynoszących pożądane efekty kampanii? W czasach cyfryzacji coraz trudniej pozyskać klienta, jeżeli nie wkroczy się do sieci. Czy Twój zespół „czuje ducha” internetu i wie, jakie działania podejmować, żeby klienci zauważyli i wyróżnili Twoją markę?

Tutaj z pomocą przychodzi copywriter, który może wspomóc marketingowców w pozyskiwaniu klientów online. Jak? Copywriter to nie tylko osoba o „lekkim piórze”. To także człowiek, który posiada empatię. Potrafi wyczuć, czego Twój klient potrzebuje i jak skłonić go do odwiedzenia Twojej strony.

Sprawdź poniżej, kim jest copywriter!

Kim jest copywriter? Jakie teksty tworzy?

Marketing polega na promowaniu Twojej oferty produktowej/usługowej, na różnych płaszczyznach – dzięki reklamom, ulotkom, kampaniom w radiu czy udzielaniu się na targach branżowych. Copywriter pomoże Ci pozyskać klienta wirtualnego, poruszającego się na co dzień w sieci. Zachęci ciekawym tekstem do kliknięcia linku prowadzącego do naszej strony, umiejętnie zaprezentuje nasz produkt w prostym i przystępnym języku, stworzy dla Ciebie hasło przewodnie do kolejnej kampanii nowej serii produktów. 

Czy zatem jest nam potrzebny zespół, skoro copywriter działa na tak wielu płaszczyznach? Odpowiedź brzmi: tak. Etatowy copywriter będzie uzupełniał Twój zespół o kolejne nowatorskie i kreatywne pomysły. Sam jednak nie poradzi sobie ze wszystkim. Potrzebujesz nadal grafika, informatyka oraz innych osób, które będą koordynować różne projekty w spójny sposób.

Co wniesie copywriter do zespołu marketingowego?

  • stworzy profesjonalne opisy Twoich produktów, dzięki czemu będą one bardziej „przemawiać” do potencjalnych klientów (pisane zrozumiałym językiem, przyjazne i przyjemne dla oka). Jednocześnie będą one lepiej widoczne dla wyszukiwarek (optymalizacja SEO);
  • pomoże zoptymalizować informatykowi Twoją stronę pod SEO, co zapewni jej lepsze pozycjonowanie, zwiększy ruch na stronie (klikalność) oraz poprawi konwersję;
  • to kolejna głowa pełna pomysłów i świeżego spojrzenia, patrząca na nasz produkt tak, jak widzi go klient, a nie tak, jak nam się wydaje.

Poszukujesz copywritera, który wspomoże Cię w marketingu? Wypróbuj agencję copywriterską z Poznania.

Podsumowanie

Jak widać, zawód copywritera ma się dość dobrze. Nic nie wskazuje na to, żeby sytuacja na rynku pracy w tym zakresie miała się drastycznie zmienić. Profesjonalni copywriterzy będą coraz częściej zatrudniani „na etat” w firmach, ponieważ podaż na ich usługi ciągle rośnie. I słusznie, ponieważ copywriting i marketing razem są w stanie zdziałać znacznie więcej niż tylko w tradycyjnej formie. Ludzie przenoszą się do sieci, a copywriter wie, jak przyciągnąć klienta.