Kategorie
Copywriting

4 ćwiczenia dla copywritera, które pomogą Ci tworzyć lepsze teksty

To fakt istnieją copywriterzy, których jakość tekstów absolutnie nie kłóci się z ich ilością, a jednocześnie przekłada się na całkiem niezły zarobek! Jak osiągnąć taki level? Jak pisać szybko i dobrze? Przed wszystkim czym więcej piszesz, tym stajesz się coraz lepszy! Twój upór i zaangażowanie dadzą świetne rezultaty, jednak oprócz samego pisania pomogą Ci też ćwiczenia dla copywritera. Przejrzyj poniższe propozycje i znajdź coś dla siebie! 

Zawód: copywriter

Zanim przejdziesz do ćwiczeń pozwólmy sobie na kilka słów sprostowania! Po pierwsze: copywriter to zawód dla tych, którzy lubią pisać. Jeśli oprócz tego chcesz coś zmienić w swoim życiu bądź po prostu szukasz dodatkowego zajęcia – to praca właśnie dla Ciebie. Po drugie: pewnie nie raz spotkałeś się z określeniem webwriting. Czym webwriter różni się od copywritera? Ten pierwszy zajmuje się artykułami przeznaczonymi na blogi i inne strony internetowe, bardziej więc edukuje. Copywriter natomiast pisze m.in. maile sprzedażowe i opisy produktów. Przekonuje do czegoś – najczęściej do kupna! Obecnie ten podział mocno się zaciera i potocznie pod popularniejszą nazwą copywriter kryje się po prostu pisanie tekstów na potrzeby Internetu.

Ćwiczenia dla copywritera

Poniżej zebraliśmy kilka rodzajów ćwiczeń, które powinny pomóc Ci w szlifowaniu Twoich copywriterskich umiejętności. Możesz je modyfikować, wymyślać nowe, bawić się słowami. Pamiętaj też o książkach i opracowaniach – jest ich sporo na rynku wydawniczym.

Ćwiczenia zwiększające wiedzę!

Bądź specjalistą! Stosuj specjalne zabiegi ukryte pod najróżniejszymi nazwami. Społeczny dowód słuszności, CTA, clickbait, storytelling etc. Wykorzystuj je w tworzeniu swoich tekstów tak, aby weszły do Twojego codziennego słownictwa i posługuj się nimi naturalnie. Zaprojektuj dla siebie ćwiczenie, w którym będziesz musiał wykorzystać w danym tekście konkretne fachowe terminy np. użyć storytellingu czy ciekawego (i wiarygodnego) clickbaitu.

Ćwiczenie odblokowujące!

Daj dojść do głosu swojej podświadomości i sprawdź, co niesamowitego może z tego wyjść! Nie zastanawiaj się co piszesz – po prostu pisz. Możesz to być też sposób na początek twoich tekstów – tym razem nakieruj swoją świadomość na określony temat, pozwól, aby Twoje myśli biegły swobodnie, wypisz się. Pisz jak mówisz, usłysz swój własny rytm myślenia – Twój styl stanie się bardziej przyjazny. Później dopiero redaguj, przycinaj, szlifuj, szukaj synonimów. Zobaczysz, ile świetnych zwrotów i pomysłów kryje Twój umysł. Sprawdź termin strumień świadomości 😊

Ćwiczenie trenujące kreatywność i słownictwo!

Napisałeś tekst na jakiś temat? Napisz drugi taki sam, ale inaczej. Znajdywanie innych sposobów na wyrażenie tego samego to bardzo kreatywna zabawa. Możesz to zrobić po paru dniach od pierwszej wersji, abyś jak najmniej pamiętał, co znalazło się w pierwowzorze, a później dokonaj porównania. Możesz przekształcać też artykuły, które znalazłeś w Internecie – np. projektować im zupełnie inne leady.

Ćwiczenie zwiększające wyobraźnię!

Ćwiczenie szczególnie przydatne przy tworzeniu wszelkich storytellingów. Zwizualizuj sobie pewien obraz bądź wydarzenie i opisz go. Wymieniaj detale, używaj metafor i skojarzeń. Wczuj się w rolę jakiejś postaci, w jej uczucia. Pamiętaj, aby efekty specjalne, które używasz w tekście były odpowiednio dobrane i nie nadawały Twojej pracy niepotrzebnej pompatyczności. Graj w storycubes!

Copywriting – kilka praktycznych porad!

  • Stale się rozwijaj i codziennie ćwicz!
  • Pisz od serca, stwórz swój własny styl!
  • Dużo czytaj – nic tak nie wzbogaca słownictwa i wyobraźni!
  • Nie zaczynaj od zleceń, ale od kursu i to najlepiej praktycznego pod opieką mentora.
  • Pozwól, aby twoje teksty leżakowały – gdy odejdziesz na jakiś czas od pisania, spojrzysz na tekst w zupełnie inny sposób, wpadniesz na nowe rozwiązania, znajdziesz błędy, których wcześniej nie widziałeś.
  • Koniecznie czytaj swój tekst po napisaniu i absolutnie nie wyłaj go od razu!

Autor tekstu: Karolina Lipińska-Baran

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *