Kategorie
Marketing

Czy teksty sprzedają? O sprzedaży treścią!

Czy teksty sprzedają? Z pewnością treści tworzone na potrzeby prowadzenia biznesu w Internecie stanowią istotny element całej koncepcji marketingowej. Jednak na skuteczność napisanego tekstu wpływ ma również szereg czynników.

Czy teksty sprzedają? Czynniki skutecznej sprzedaży

  • copywriting,
  • określenie grupy docelowej,
  • perswazja,
  • odrobina szczęścia.

Przygotowany tekst w celach sprzedaży towaru czy usług powinien posiadać pewne elementy, które stanowią o atrakcyjności tekstu. Tym samym mają szansę zaistnieć w sieci przez przykucie uwagi potencjalnego klienta.

Sprzedaż treścią – składniki

  • tytuł, który przykuwa uwagę (może mieć formę zapytania),
  • zasada odwróconej piramidy,
  • treść przejrzysta, zwięzła, czytelna,
  • język korzyści,
  • wywołanie emocji u odbiorcy, odwołanie do zmysłów,
  • stosowanie nieoczywistych porównań, które zaskoczą użytkownika,
  • szczęście.

Idealnego przepisu na stworzenie tekstu, który sprzedaje, niestety nie ma. Po drugiej stronie jest człowiek, którego reakcja na tekst może być inna niż przyjęte nasze założenia. Jeżeli potrafisz tekstem wywołać emocje i sprawisz, że potencjalny klient odczuje potrzebę dokonania zakupu konkretnej rzeczy to już połowa sukcesu.

Niejedna copywriterka po przygotowaniu tekstu na temat najlepszych kremów na noc, ocknęła się podczas zakupów takich kremów w sklepie internetowym, dla którego przygotowywała tekst zapleczowy. Jest to przykład, jak wiarygodny i przejrzysty tekst wykonał częściowo swoje zadanie.

Czasem warto użytkownika Internetu zaskoczyć formą tekstu. Wyjście poza utarte schematy pozwoli przebić się w gąszczu informacji zamieszczanych w sieci. W takim przypadku potrzebne jest działanie intuicyjne, gdyż nie każdy tekst i nie każda grupa docelowa nadaje się do takich zaskoczeń.

Teksty, które sprzedają oferowany towar, czy usługę w dużej mierze koncentrują się na czytelniku, czyli potencjalnym kliencie. Przede wszystkim uwaga skierowana jest na korzyści, jakie on może zyskać w związku z zakupem, który nasyci jego potrzeby. Tworząc treść kierujmy się jednak emocjami i  empatią. Nikt nie lubi uporczywej reklamy i poczucia, że ktoś coś chce sprzedać. Uwielbiamy kupować w poczuciu, że jest to nasz wybór, a nie narzucony przez promowanie.

Na zakończenie mogę śmiało wysunąć wniosek, że teksty sprzedają. Zatem jeżeli treść nie spełnia założonych oczekiwań warto przeprowadzić research tekstu oraz przebadać działania konkurencji. A na oferowany towar czy usługę spojrzeć więc na nowo, być niczym odkrywca nowego lądu.