Kategorie
Ciekawostki i wskazówki

Dress code w pracy biurowej – jak się ubrać do pracy?

Pamiętasz słynny czarny golf i mocno sfatygowane jeansy Steve’a Jobsa? Technologiczny wizjoner z pewnością doskonale zdawał sobie sprawę z istnienia dress code’u w pracy, lecz podchodził do niego z wyraźną rezerwą. Wielu z nas zadaje sobie jednak pytanie: jak powinno wyglądać moje ubranie do pracy, abym uchodził za godnego zaufania profesjonalistę?

Dress code w pracy biurowej – czym jest?

W obecnych czasach coraz więcej firm decyduje się na regulowanie sposobu funkcjonowania swoich pracowników na niwie zawodowej, za pomocą różnorakich regulaminów i wytycznych. Nie ominęło to także sfery ubioru. Zbiór zasad i norm, odnoszących się do tej materii zyskał miano dress code’u. Jest on szczególnie przestrzegany w przedsiębiorstwach, działających na polu obsługi klienta, gdzie niebagatelne znaczenie ma tzw. pierwsze wrażenie.

Dress code w pracy – złote zasady dla Pań i Panów

Jako że każdy z nas wykonuje w pracy inne obowiązki, różnić się będą także obowiązujące nas wytyczne, odnośnie dress code’u. Warto jednak zwrócić uwagę na ogólne zasady, których stosowanie uchroni od popełnieniem faux pas w kwestii biurowego ubioru:

Postaw na klasykę

Tego typu strój nieodparcie kojarzy się z doświadczeniem i profesjonalizmem noszącej go osoby. Dla kobiet najodpowiedniejsza będzie stylowa marynarka oraz garniturowe spodnie lub spódnica, w tym samym kolorze. Mężczyzna nie powinien zaś zapominać o dopasowanym do sylwetki garniturze tudzież eleganckich, materiałowych spodniach, koszuli w odcieniu błękitu oraz marynarce.

Unikaj rażącej kolorystyki

Jaskrawe barwy stroju biurowego mogą odwrócić uwagę klienta czy kontrahenta od tego, co mamy do powiedzenia, a przy tym stworzyć wrażenie niepoważnego podejścia do rozmówcy. Najlepszym rozwiązaniem zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn, będą więc kolory stonowane, wśród których prym powinny wieść czerń, biel, szarość czy granat.

Nie przesadzaj z dodatkami

Biurowy dress code to przede wszystkim sztuka elegancji i umiaru. Dotyczy to również stosowania dodatków. W przypadku mężczyzn wystarczający będzie elegancki zegarek. Kobiety zaś powinny pamiętać o prostej, nieekstrawaganckiej biżuterii oraz delikatnym, stonowanym makijażu.

Przeczytaj także: Copywriting sprzedażowy – ile jesteś w stanie sprzedać w ciągu 10 minut?

Poluzuj dress code w pracy, czyli business casual

Codzienne funkcjonowanie w garniturze lub innym stroju oficjalnym – choć ma swoich amatorów – nie należy do najłatwiejszych. Warto jednak zauważyć, iż coraz więcej firm stara się promować odmienny styl dress code’u, zwany business casual. Jego cechą charakterystyczną jest odejście od ściśle formalnego ubioru w stronę wciąż eleganckiej, ale mniej zobowiązującej garderoby.

Firma to Ty!

Dobry pracownik reprezentuje wartości firmy, dla której pracuje. Prawdziwość tego sloganu odnosi się również do zagadnienia dress code’u w pracy biurowej. Jeśli Twój ubiór będzie wzbudzał skojarzenia z fachowością i profesjonalizmem, tak też będzie postrzegana Twoja firma. Ubierając się do pracy, pamiętaj o tym, że ludzie oczami nie tylko widzą, ale również myślą.

Autor tekstu: Łukasz Sawicki

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *