Kategorie
Content Copywriting

Evergreen content – treści ponadczasowe

Treści umieszczane na stronie internetowej wpływają nie tylko na pozycję w wynikach wyszukiwania. Służą także do zwiększania ruchu i zaangażowania czytelników. Jednak co powinniśmy zrobić, by one drastycznie się nie zmniejszały? Odpowiedzią, oczywiście, jest evergreen content.

Czym jest evergreen content?

W angielskim słowo evergreen odnosi się do drzewek wiecznie zielonych – takich, których liście wyglądają tam samo przez cały rok. Evergreen content po polsku moglibyśmy więc nazwać treściami ponadczasowymi, czyli takimi, których czytelnicy zawsze będą poszukiwać, niezależnie od panujących trendów czy sezonu.

Dlaczego evergreen content jest ważny?

Teksty na temat tego, co dzieje się obecnie, są w stanie wygenerować nam duży ruch na stronie. Z upływem czasu będzie on jednak malał, gdyż przekazywane przez nas informacje w końcu przestaną interesować czytelników. W takim przypadku musimy zadbać o to, by na naszej stronie pojawiały się coraz to nowe treści, zwiększające liczbę wyświetleń. Takie działanie nie tylko wymaga od nas dużych ilości czasu, ale również, na dłuższą metę, może okazać się nieskuteczne.

Właśnie dlatego tak ważny jest evergreen content. Dzięki treściom ponadczasowym, których czytelnicy zawsze będą poszukiwać, możemy wygenerować stały, organiczny ruch na naszej stronie. Ponadto jesteśmy w stanie podnieść swoją pozycję w wyszukiwarce Google i zwiększyć zasięg na stronie przy jednoczesnym oszczędzeniu czasu.

Przykłady treści nieśmiertelnych

Zanim spróbujemy stworzyć teksty o tematyce, która nieustannie interesować będzie naszych odbiorców, powinniśmy dowiedzieć się, jakie rodzaje treści nigdy się nie starzeją.

  • Poradniki – tworząc treści poradnikowe dla swoich czytelników nie tylko pomagamy im, przekazując cenną wiedzę. Ale także zaczynamy być postrzegani jako profesjonaliści. W ten sposób jednocześnie generujemy stały ruch na stronie oraz budujemy zaufanie wśród odbiorców.
  • Listy branżowe – internauci lubią dostawać konkretne informacje, dzięki którym niepotrzebnie nie będą tracić swojego czasu. To właśnie dlatego tytuły takie jak 10 ćwiczeń wzmacniających mięśnie brzucha czy 5 domowych sposobów na gęste i mocne włosy cieszą się taką popularnością.
  • Recenzje produktów – chociaż ponadczasowość recenzji w dużym stopni zależy od żywotności produktu, to jednak zaliczamy je do treści evergreenowych. Dobrze przemyślana i skonstruowana recenzja rzeczy lub usługi jest w stanie przez długi czas angażować użytkowników.
  • Porównania i rankingi – są bardzo chętnie czytane przez internautów. Łatwiej i wygodniej jest im bowiem spojrzeć na ranking i zdecydować o kupnie jakiejś rzeczy, niż samemu porównywać do siebie produkty. Jest to również przydatne szczególnie tym osobom, które nie mają wiedzy w zakresie specyfiki danego przedmiotu. A chcą kupić jak najlepszy.
    Oczywiście tworząc rankingi trzeba pamiętać, by co jakiś czas je aktualizować i dodawać nowe informacje.
  • Słowniki pojęć i encyklopedie – w stworzonym na swojej stronie słowniku, możemy zamieszczać definicje pojęć związanych z naszym biznesem. Taka praktyka może być bardzo pomocna dla naszych odbiorców, zwłaszcza, jeśli posługujemy się specjalistycznym słownictwem.
    Tutaj oczywiście trzeba skupić się na tym, co będzie istotne dla klientów – nie warto wyjaśniać oczywistości.
  • Historie marek – coraz częściej na stronach dużych marek możemy znaleźć zakładkę, w której opisana jest ich historia – przełomowe wydarzenia, kryzysy, sukcesy. Dzięki takim treściom użytkownicy mogą lepiej poznać firmę oraz wartości, którymi kierują się właściciele. Takie informacje mogą wzbudzić zaufanie klientów i przekonać ich do dokonania zakupu.

Warto pamiętać

Nie powinniśmy zapominać o tym, by co jakiś czas – oczywiście jeśli jest to konieczne – aktualizować nasze „nieśmiertelne” teksty. Ponadto evergreen content nie powinien całkowicie zastąpić zawartości na naszej stronie. Ma on nam jedynie pomagać przy generowaniu stałego ruchu. Równie ważne jest zdobywanie nowych zasięgów poprzez publikowanie kolejnych treści.