Kategorie
Content marketing Copywriting

Featured snippets – jak znaleźć się na szczycie?

Każdy przedsiębiorca istniejący w świecie wirtualnym pragnie znaleźć się w czołówce najczęściej wyszukiwanych stron w przeglądarkach internetowych. Dąży do tego, wykonując całą serię, często żmudnych działań, niczym maratończyk trenujący przez miesiące, czy lata, aby dobiec do mety z jak najlepszym wynikiem. Dlaczego? Bo doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że wysoka lokata na liście wyszukiwania Google generuje ruch na stronie, co stwarza większe szanse na pozyskanie klienta i osiągniecie konkretnych wyników sprzedażowych. Inwestuje więc w pozycjonowanie swojej strony, prowadzi przeróżne kampanie. Jednak ostatnio pojawił się jeszcze jeden sposób na pojawienie się na czele listy wyszukiwania w przeglądarce Google – featured snippets.

Featured snippets – fragmenty z odpowiedzią

Nie utrudniając – featured snippet (fragment z odpowiedzią) to nic innego jak wyróżniona odpowiedź na zapytanie wpisane do wyszukiwarki Google. Wyświetla się na samej górze strony, przez co jest pierwszą rzeczą, na jaką zwracamy uwagę. To tzw. ,,pozycja zero” w Google. Celem featured snippets jest zapewnienie najlepszej, a zarazem bezpośredniej i zwięzłej odpowiedzi na pytanie użytkownika. Wyróżniony fragment  zazwyczaj zawiera link do strony źródłowej, URL, tytuł strony, przez co może stać się świetnym sposobem na zwiększenie ilości wejść na stronę.

Jaką formę mogą przybrać featured snippets?

W zależności od tego, jakie pytanie oraz w jaki sposób zada użytkownik, fragment z odpowiedzią może przybrać różną formę. Wyróżniamy cztery najpopularniejsze typy:

  • pole z definicją – najpopularniejszy typ featured snippets. Fragment tekstu jest najbardziej naturalną formą odpowiedzi dla wielu zapytań;
  • tabela – wykorzystywana do podawania wartości, np. wysokości zarobków w danej branży;
  • lista uporządkowana – w taki sposób wyświetlone będą np. przepisy, czyli odpowiedzi, które muszą być przedstawione w określonym porządku;
  • lista nieuporządkowania – w ten sposób przedstawione są informacje, których kolejność nie jest istotna, np. lista niezbędnego sprzętu do wspinaczki górskiej.

„Pozycja zero” – jak się tam znaleźć?

Poniżej omawiamy kilka sposobów, jak znaleźć się w pozycji zero!

Poznaj swoich odbiorców

Wracamy do podstaw wszelkich działań marketingowych. Jeżeli nie będziesz wiedział, czego szukają twoi odbiorcy, to nigdy do nich nie dotrzesz. Musisz poznać rodzaje zadawanych przez nich pytań.  Bez znajomości pytania, nie dobierzemy odpowiedniej treści do odpowiedzi – proste, a jakże istotne i często pomijane.

Słowa kluczowe

Nigdy nie prowadziłeś badań nad słowami kluczowymi? Najwyższa pora, aby zacząć! Musisz odpowiednio dobrać słowa kluczowe, aby dowiedzieć się, czego szuka twój odbiorca i niejako wywołać fragment z odpowiedzią. Skup się na frazach kluczowych, za które jesteś najwyżej notowany. Uważa się też, że większość featured snippets jest wywoływana przez słowa kluczowe o długim ogonie, czyli przypominających części naturalnych zdań (np.: „jaka jest najlepsza pizza w Opolu” zamiast „pizza Opole”).

Treść najwyższej jakości

Tekst na Twojej stronie ma rozwiązywać codzienne problemy odbiory. Treść nie może być zbyt skomplikowana, a konkretna i zwięzła. Twórz wartościowe artykuły, ale prostym językiem. Wyjdź naprzeciw potrzebom swoich odbiorców. Zastanów się też nad formą tekstu pisanego pod featured snippets. Właściwe formatowanie treści ułatwia Google odczytanie i znalezienie najlepszej odpowiedzi. 

Featured snippets – czy warto podejmować wysiłek?

„Pozycja zero” nie jest dla wszystkich. Wdrożenie odpowiednich strategii wymaga pewnego wysiłku i nie daje żadnej gwarancji sukcesu. Ale pamiętaj o tym, że każdy wykonany krok w kierunku featured snippets daje ci mnóstwo korzyści już po drodze. Podsumowując:

  • zwiększasz widoczność swojej marki w sieci,
  • rośnie współczynnik klikalności strony,
  • zwiększasz ruch na stronie,
  • budujesz swój autorytet i wizerunek w sieci, wzrasta twoja wiarygodność.

Nie ma więc wątpliwości, że featured snippets to kolejne skuteczne narzędzie marketingu.