Kategorie
Copywriting

Historia copywritingu – przebieg poszczególnych etapów

Wpływ na to miał wzrost znaczenia technologii i marketingu internetowego. To nie oznacza jednak, że wcześniej to pojęcie nie istniało. Jak zatem kształtowała się historia copywritingu? O tym w dzisiejszym artykule!

Historia copywritingu – początki

Na początku warto wyjaśnić, czym jest copywriting. Jest to zawód zajmujący się tworzeniem treści, zwłaszcza o charakterze marketingowym. Takie działanie przynoszą określone zyski w przyszłości, np. pozyskiwanie większej liczby klientów. Dopiero teraz możemy przytoczyć najważniejsze momenty z historii, które w mniejszym, bądź większym stopniu, wpłynęły na powstanie tego zawodu.

Powstanie pisma – 5000 lat temu

Jasną sprawą jest, że bez pisma nie może istnieć copywriting. Dlatego to wydarzenie ma fundamentalne znaczenie dla tego fachu. Stało się to najprawdopodobniej koło 3500 lat przed naszą erą. Za twórców pisma uznaje się Sumerów, którzy zamieszkiwali Mezopotamię. Używali oni charakterystycznych znaków i odciskali je na glinianych tabliczkach. Z pewnością możemy więc uznać to wydarzenie za pierwsze w historii copywritingu.

Ekspansja w Indiach – 3800 lat temu

Pismo rozpowszechniało się oczywiście także w Europie, natomiast Indie wsławiły się stworzeniem świętych ksiąg sakralnych o nazwie Wedy. Były one fundamentem ówczesnego wedyzmu i charakteryzowały się swoją ogromną obszernością. Dzięki nim Indie mocno przyspieszyły rozwój pisma na świecie.

Historia copywritingu – największy rozwój

Wynalezienie druku – 500 lat temu

Teraz przechodzimy do nowszej historii. Pismo jest już w sporym stopniu rozpowszechnione oraz powstają wielkie dzieła, np. „Pieśń o Rolandzie”. W 1455 roku po raz pierwszy w historii nastąpiło wydrukowanie książki. Była nią Biblia Gutenberga. To wydarzenie miało kolosalny wpływ na kolejne wieki, gdyż coraz więcej utworów pojawiało się w formie drukowanej.

Rozwój Internetu i rozpowszechnienie treści – obecnie

Trzeba uświadomić sobie jedną rzecz – copywriting najbardziej rozwija się teraz. Technologia nieustannie się zmienia i mknie do przodu.

Kiedyś był wielki problem z dostępem do informacji. Ludzie byli praktycznie pozbawieni tej możliwości. Teraz ta kwestia nie stanowi żadnego problemu.

Wpływa to w znaczny sposób na copywriting. Klienci otrzymują teksty wysokiej jakości, także merytorycznej. Co więcej, zawód ten przechodzi ciągłe przeobrażenia. Informacji jest coraz więcej, a co za tym idzie, oczekiwania do tworzonych treści również są coraz większe. Taki stan rzeczy uświadamia, jak ogromnym potencjałem dysponuje copywriting.

Historia copywritingu – podsumowanie

  • Zarys historii copywritingu sięga nawet około 5000 lat temu.
  • Największy rozwój tego zawodu następuje jednak od niedawna i trwa do dziś.
  • Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że w kolejnych latach rozwój copywritingu nie będzie słabnął, a wręcz przeciwnie – będzie jeszcze przyspieszał.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *