Kategorie
Copywriting

Jak napisać skuteczną reklamę produktu? 7 wskazówek

Reklama produktu dla każdego przedsiębiorcy powinna być powszechną rzeczą. A już skuteczna reklama to jego być albo nie być. Zatem, co zrobić, by być i zdobywać nowych klientów? Poniżej kilka praktycznych wskazówek, jak napisać reklamę produktu, która przyniesie lawinę zamówień.

1. Poznaj swojego klienta

Pewnie nie raz o tym czytałeś. I dobrze, bo to podstawa. Bez tego nie można zacząć skutecznie reklamować swoich produktów i usług. Nie znając swojego klienta możesz trafić do zbyt szerokiej grupy odbiorców, niekoniecznie zainteresowanej twoim produktem. Szkoda czasu i środków z budżetu reklamowego. Dlatego stwórz personę marketingową. Określ konkretnie, kim jest twój klient, czego szuka i potrzebuje. Do niego kieruj reklamę swojego produktu.

2. Przedstawiaj korzyści, jakie twój produkt daje

Zastanów się, komu i w czym pomagasz? Jakie problemy twojego klienta rozwiązują twoje produkty i usługi? Co klient zyska na zakupie twoich produktów? Mogą to być korzyści fizyczne i niematerialne np. poczucie bezpieczeństwa. Pokaż odbiorcy unikalne cechy twojej oferty. Operuj przy tym konkretem, dawaj przykłady, statystyki, cytaty i opinie zadowolonych klientów. Używaj języka korzyści.

3. Zawieraj opinie zadowolonych klientów w reklamach produktów

Pokaż, jakie mają efekty twoi klienci. To świetny sposób, by przekonać do siebie odbiorców, którzy już zapoznali się z Twoją ofertą, ale jeszcze wahają się, czy z niej skorzystać. Szczególnie pomocne jest to w branży edukacyjnej. Nic tak dobrze nie działa na wyobraźnię, jak czyjeś pozytywne efekty po wykupieniu kursu czy przeczytaniu poradnika. Także do osób szukających pomocy dietetyka, opinie zadowolonych klientów będą argumentem przeważającym za zakupem cateringu lub gotowych planów żywieniowych. Zatem śmiało proś swoich klientów o opinie.

4. Przyciągnij uwagę odbiorcy magnetycznym nagłówkiem

Niech nagłówek zwróci uwagę twojego odbiorcy jak magnes. Może zaciekawiać, śmieszyć czy szokować. Ważne, że dzięki temu odbiorca przeczyta, co masz mu do zaoferowania i być może skorzysta z twojej oferty.

5. Dostosuj język i formę przekazu reklamy produktu do klienta, którego chcesz pozyskać

Niech klient poczuje, że mówisz właśnie do niego. Postaw na bezpośrednie zwroty, prostotę i konkret. Zamiast wytartych wyrażeń, np. wysoka jakość, mów językiem swojego klienta, korzystaj z obrazowego słownictwa.

6. Zawsze używaj CTA (Call to Action) w reklamach produktów

Wezwanie do działania jest jak wisienka na torcie. Udostępnij, Kliknij, Dowiedz się więcej, Zapisz się teraz – to rodzaj jasnych i głośno wyrażonych wezwań do działania, zachęt dla odbiorcy. Jeśli nie umieścimy call to action w tekście, odbiorca może nie zorientować się, na jakiej akcji nam zależy. Co powinien zrobić? Pobrać e-booka? Zapisać się na newsletter? Pisz konkretnie. Sprawdzi się też podlinkowany czasownik np. sprawdzam, chcę zobaczyć ofertę, pobieram i kupuję. Umiejętnie dodane CTA może wywołać lawinę sprzedaży. Uważaj, by nie przesadzić. Jedno CTA w tekście wystarczy. Badania pokazały, że użycie jednego CTA może zwiększyć klikalność aż o 371%.

7. Ogranicz ofertę czasowo i ilościowo

To silna motywacja do zakupów, bo ludzie kochają promocje. I nikt nie chce, by super okazja została sprzątnięta mu sprzed nosa. Sprzedajesz kurs internetowy? E-booki? Regularna sprzedaż nie zadowala cię? Ustal strategię rabatów, ofert specjalnych, wydarzeń i konsekwentnie ją realizuj. Możesz dać specjalny rabat do pierwszych zakupów czy pakietów.

Nie musisz być zawodowym copywriterem, by reklamami produktów przyciągać klientów. Zapamiętaj schemat. Dobry tekst + zdjęcie + link do oferty lub informacji + ograniczona dostępność oferty + wezwanie do działania = zaangażowanie, czyli sprzedaż. A czy każdy produkt trzeba reklamować? Można i warto. Wiesz już, jak napisać skuteczną reklamę produktu. Pracuj nad strategią sprzedaży, szlifuj teksty reklamowe, stosuj Call to Action i ciesz się rosnącymi wynikami sprzedaży.

Autor tekstu: Małgorzata Muzyka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *