Kategorie
SEO

Teksty SEO-friendly – czym są i jak je tworzyć?

Aby nasza strona mogła pojawić się w internecie, a my zdobyć czytelników i być może potencjalnych klientów, konieczne jest tworzenie tekstów SEO-friendly. Lecz co to właściwie znaczy i jak to zrobić? W tym artykule rozszyfruję tę tajemnicę!

Teksty SEO-friendly – co to takiego i jak działa?

Najprościej mówiąc, teksty SEO-friendly są stworzone w taki sposób, że zaawansowane algorytmy przeglądarek internetowych, takich jak Google, są w stanie je znaleźć. Jest wiele różnych czynników, które wpływają na ich widoczność. Przeglądarki dokładnie je analizują i na tej podstawie są w stanie polecać użytkownikom treści najbardziej wartościowe i najlepiej odpowiadające na konkretne wyszukiwanie.

Dla przykładu, kiedy wpiszemy w okno wyszukiwarki „Praca zdalna oferty”, dostaniemy w odpowiedzi wiele różnych propozycji, takich jak copywriting czy redaktorstwo. Wśród nich znajdziemy zarówno artykuły proponujące nam zawody w trybie online, lecz także strony internetowe skupione na jednym konkretnym.

Treści SEO-friendly – dlaczego są takie ważne?

Teksty zoptymalizowane pod kątem SEO są bardzo istotne, ponieważ znacząco wpływają na widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Wówczas przyciągają do siebie więcej użytkowników, co zwiększa na niej aktywność. W konsekwencji ludzie łatwiej ją znajdują i zdecydowanie chętniej na nią wchodzą. Oczywiste jest zatem, że to zwiększa zainteresowanie oferowanymi przez nas usługami i publikowanymi treściami.

Uważa się również, że popularne witryny, które pojawiają się w wyszukiwarce jako jedne z pierwszych, są postrzegane jako bardziej rzetelne i warte zaufania. Poza tym ludzie raczej rzadko przeglądają więcej niż jedną lub dwie strony wyszukiwań.

Przeczytaj również: Tworzenie skutecznych treści dla branży kosmetycznej i urody

SEO-friendly content – jak go tworzyć?

Aby tworzyć content SEO-friendly, wystarczy przestrzegać kilku bardzo ważnych zasad. Początkowo może to wydawać się trudne i uciążliwe, lecz z czasem to wszystko po prostu wchodzi w nawyk. Można by powiedzieć, że to jak z nauką ortografii czy gramatyki. W pewnym momencie już przestajemy się nad tym zastanawiać i posługiwanie się nimi wychodzi nam naturalnie.

A zatem, ważne są:

  1. Słowa kluczowe – Bez nich niemożliwa jest optymalizacja stron internetowych. To między innymi one sprawiają, że portale są wybijane w wynikach wyszukiwania. Oczywiście wcale nie muszą to być jedynie pojedyncze wyrazy, bo istnieją także tak zwane Long-tail keywords, które są tak naprawdę całymi frazami. Ważne jest, aby wplatać je w nasz tekst w sposób naturalny, odmieniając przez przypadki. Najlepiej, kiedy pojawiają się raz czy dwa co 1000 znaków ze spacjami oraz w nagłówkach. Warto również używać narzędzi, które podpowiedzą nam odpowiednie i popularne słowa kluczowe. Jest to na przykład Google Keyword Planner.
  2. Konkrety – Umiejętność zabawy słowami jest świetna, ale zdecydowanie nie sprawdzi się w tekstach użytkowych, takich jak wszelkie poradniki czy artykuły blogowe. Ludzie, którzy poszukują informacji, potrzebują konkretów, a nie ściany tekstu o czymś, co na spokojnie da się napisać w kilku zdaniach. Nie warto również właściwej odpowiedzi ujawniać dopiero na samym końcu artykułu, bo w końcu nie ma nic bardziej frustrującego niż bezsensownie zmarnowany czas.
  3. Linki zewnętrzne – Warto jest w swoim tekście podlinkować źródła, z których się korzysta. To nie tylko poprawia SEO, lecz także sprawia, że tekst jest bardziej wiarygodny.
  4. Aktualizacja – Dobrze jest regularnie sprawdzać obecne trendy i zgodnie z nimi uaktualniać swoje treści. Dzięki temu wciąż będzie można z nich korzystać i nie będą wprowadzać czytelników w błąd.

SEO-friendly – kilka słów podsumowania

  • Tworzenie treści SEO-friendly jest ważne, aby zwiększyć aktywność na stronie, a więc i swoją szansę na zdobycie potencjalnych klientów.
  • Słów kluczowych należy używać w sposób naturalny i regularny.
  • Nasze treści powinny być zgodne z trendami i aktualnymi informacjami.

Autor tekstu: Aleksandra Gurgacz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *