Kategorie
Content Copywriting SEO

Tworzenie tekstów zapleczowych – jak przechytrzyć Googla?

Tworzenie tekstów zapleczowych jest jednym z najbardziej niewdzięcznych zadań, z którymi przychodzi się mierzyć content writerom. Poza tym, że rzadko kiedy treści te mają okazję trafić do czytelników, to w dodatku stworzenie ich jest naprawdę trudne. Jednak trzymając się kilku podanych niżej reguł, można przygotować w pełni funkcjonalną treść.

Tworzenie tekstów zapleczowych

Teksty zapleczowe to tematyczne treści pod SEO, których zadaniem jest wspieranie procesu link buildingu strony głównej.

Więcej o link buildingu znajdziesz na blogu agencji z Poznania!

Treści te są umieszczane na dedykowanych stronach zapleczowych, których celem jest promocja właściwej strony firmy. Choć brzmi to bardzo skomplikowanie, sam proces jest łatwy. Można to nazwać jednym  z dodatkowych sposobów poprawy widoczności firmy w wynikach wyszukiwania. Na zapleczu publikuje się artykuły tematyczne, napisane z myślą o algorytmach Google’a. Teksty te, muszą spełniać wszystkie techniczne i jakościowe kryteria stosowane przez wyszukiwarkę. Jednak głównym zadaniem tekstów zapleczowych jest odsyłanie, za pomocą linków, do strony głównej, której pozycjonowanie chce się poprawić.

Warto tutaj wspomnieć, że tworzenie stron zapleczowych nie jest priorytetem wśród działań poprawiających widoczność firmy. W pierwszej kolejności należy zadbać o treści zamieszczone na stronie głównej.

Jak wyglądają teksty zapleczowe?

Trzeba powiedzieć sobie wprost, że teksty zapleczowe nie są tworzone z myślą o czytelnikach. Z tego względu wielu twórcom wydaje się, że ich zawartość nie ma znaczenia. Nic bardziej mylnego. Im bardziej merytoryczne i wyczerpujące temat są to treści, tym lepiej odczytywane są one przez mechanizmy Google’a.

Artykuły te, przede wszystkim muszą zawierać wiedzę branżową, nie chodzi tu o dokładną analizę poruszanego zagadnienia, a jedynie orientowanie się w temacie i używanie specjalistycznego słownictwa. Można sobie wyobrazić, że są one pisane dla kogoś, kto ma pierwszy raz do czynienia z danym tematem i chce poznać same główne tezy bez wchodzenia w szczegóły.

Pomimo tej lapidarnej zawartości, teksty zapleczowe nie mogą być zbyt krótkie. Muszą one sprawiać wrażenie, że wyeksploatowały poruszane zagadnienie. Tylko wtedy wyszukiwarka nie uzna ich za materiały bezwartościowe.

Dlatego kluczową rzeczą jest zachowanie równowagi pomiędzy zawartością a długością tekstu. Duże przywiązywanie uwagi do treści, zebranie bogatej bibliografii i długie opisy są charakterystyczne dla artykułów eksperckich, których przeznaczeniem nie jest publikacja na stronach zapleczowych.

Nie wiesz, jaka długość tekstu jest optymalna? Zatem zajrzyj tutaj!

Co powinien zawierać tekst zapleczowy?

Tak, jak każdą inną pisemną formę wypowiedzi, tak i tekst zapleczowy należy tworzyć według określonych zasad. Dzięki ich zastosowaniu będzie on skuteczny i spełni swoją funkcję.

Budowa

Zarówno artykuły na bloga czy stronę internetową, jak i te publikowane na zapleczu powinniśmy podzielić na mniejsze fragmenty tematyczne. Zaleca się rozdzielać tekst nagłówkiem co maksymalnie 250-300 słów.

Nagłówki a tworzenie tekstów zapleczowych

Zawartość merytoryczną artykułu należy ułożyć hierarchicznie, tak aby wprowadzać do tematu, zaczynając od sformułowań bardzo ogólnych i powoli przechodząc do szczegółów. W zachowaniu logiczniej całości tekstu pomaga stosowanie nagłówków.

Frazy kluczowe   

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, teksty zapleczowe powinniśmy nasycić słownictwem branżowym, pod które strona główna ma być pozycjonowana. Optymalne zagęszczenie fraz kluczowych to 0,5%-3,0%. W tym przypadku lepiej trzymać się dolnej granicy.

Przeczytaj również o poprawnym doborze fraz kluczowych: https://contentmarketingowy.pl/dobor-fraz-kluczowych/

Boldowanie

Słowa kluczowe, ważne fragmenty i definicje w tekście należy zapisać pogrubioną czcionką. To zwróci uwagę algorytmów na szczególnie ważne miejsca w tekście.

FAQ i Q&A

Algorytmy Google’a szczególnie entuzjastycznie reagują na naśladowanie naturalnego języka, zwłaszcza tego, który wyraża oczekiwania użytkowników. FAQ i Q&A są zatem idealnym miejscem do umieszczenia fraz kluczowych w sformułowaniach wpisywanych do wyszukiwarek.

Tworzenie tekstów zapleczowych – podsumowanie

  • Teksty zapleczowe to treści, których celem jest poprawa pozycjonowania strony macierzystej.
  • Aby sprostać obecnym algorytmom Google’a muszą one zawierać merytoryczną wiedzę.
  • Odpowiednia budowa i optymalne nasycenie frazami kluczowymi podnoszą jakość tekstu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *