Kategorie
SEO

Zasady SEO copywritingu, czyli jak pozycjonować tekstem

Nie od dziś wiadomo, że tekst to potężne narzędzie w walce o pozycjonowanie. Odpowiednio stworzona treść może przynieść wymierne korzyści biznesowe. W dzisiejszym artykule dowiesz się, jakie są zasady SEO copywritingu. Zapraszamy!

SEO copywriting – wprowadzenie

Zacznijmy od definicji:

SEO copywriting to tworzenie tekstów, które zwiększają widoczność w wyszukiwarce.

Wysokie miejsce w Google to przede wszystkim wynik odpowiednio stworzonej struktury i właściwego użycia słów kluczowych. Choć to merytoryczny tekst stanowi podstawę, bez optymalizacji tekstu pod SEO efekty nie będą zadowalające.

Google ma swoje algorytmy, które oceniają treść m.in. pod kątem użyteczności i przejrzystości. Bez dobrej treści optymalizacja nie ma sensu i na odwrót – nawet najlepszy artykuł, który nie spełnia wymogów wyszukiwarki, nie zagości wysoko w rankingu. Zatem to właśnie połączenie wysokiej jakości treści z optymalizacją SEO da najlepsze efekty.

Zasady SEO copywritingu

Wyjaśniliśmy mniej więcej, dlaczego elementy SEO w tekście są istotne. Pora przejść do przedstawienia zasad SEO copywritingu.

Tak naprawdę na lepsze pozycjonowanie wpływają dwa podstawowe czynniki:

  • Słowa kluczowe
  • Optymalizacja poza treścią

Omówmy każdy z nich z osobna.

Słowa kluczowe

Słowami kluczowymi (frazami) nazywamy wyrazy, które definiują główny temat tekstu. To dzięki nim wyszukiwarka wie, na czym skupia się artykuł bądź strona internetowa. Dlatego dużą rolę gra tutaj odpowiedni dobór słów kluczowych.

Frazy kluczowe powinny znajdować się:

  • w tytule,
  • w nagłówkach,
  • na początku treści.

Oczywiście powinny znaleźć się również w tekście. Według wytycznych YoastSEO powinny stanowić ok. 0,5–3% tekstu, natomiast algorytmy Google zwracają uwagę na naturalne brzmienie tekstu.

Warto pogrubić fragmenty zawierające słowa kluczowe. Ten zabieg związany z formatowaniem treści ułatwia wyszukiwarkom wyłapanie najważniejszych informacji. Zatem dobrym pomysłem będzie wplecenie fraz we wnioski oraz ważne części tekstu.

Należy pamiętać, że słowa kluczowe są tylko dodatkiem, który wspomaga pozycjonowanie, a to merytoryczna treść stanowi fundament.

Optymalizacja poza treścią

Poprzedni fragment dotyczył działań wykonywanych w samym tekście. Teraz skupimy się na takich, które nie mają nic wspólnego z treścią.

Do optymalizacji poza treścią z pewnością należy:

  • Dodawanie nagłówków
  • Dodawanie zdjęć do artykułów
  • Stworzenie meta-tekstów
  • Wykonanie linkowania wewnętrznego

Powyższe zabiegi mają na celu zwiększenie komfortu użytkownika oraz przejrzystości tekstu, która wpływa na tempo indeksowania strony przez roboty Google’a.

Różne rodzaje tekstu wymagają innych działań. Optymalizacja artykułu blogowego będzie się zatem trochę różnić od optymalizacji podstrony. Niemniej jednak cel pozostaje ten sam – wyróżnienie fraz kluczowych oraz zwiększenie czytelności treści.

Zasady SEO copywritingu – podsumowując

  • Zasady SEO copywritingu dotyczą tak samo treści, jak i formy. Ich celem jest stworzenie ciekawego, jasnego tekstu.
  • Merytoryczna treść to podstawa, a słowa kluczowe to jedynie dopełnienie.
  • Nagłówki, formatowanie oraz linkowanie to elementy, które wpływają na jakość tekstu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *