Kategorie
Copywriting SEO

Frazy long tail – co to jest i jak je stosować?

W internecie jest coraz tłoczniej. Firmy walczą o obstawienie pierwszych miejsc na najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe. Przy tak konkurencyjnym rynku, ciężko się wybić nie pompując pieniędzy w płatne reklamy. Z pomocą przychodzą frazy long tail. Jak ich używać – dowiesz się w poniższym artykule.

Co to jest fraza long tail?

Jest to nic innego jak rozbudowana fraza kluczowa, która składa się z więcej niż 2-3 słów. Long tail znaczy długi ogon, który jest rozwinięciem frazy głównej. Najlepiej zobrazuje to przykład: chcesz wypromować witrynę na frazę weterynarz wrocław, która jest silnie obstawiona przez konkurencję. Są małe szanse, że be pozyskania linkowania zewnętrznego będziesz w stanie przedrzeć się na pierwszą stronę w wyszukiwarce. Lepszym rozwiązaniem jest trafienie do grupy docelowej, która szuka bardziej sprecyzowanej usługi np. weterynarz od zwierząt egzotycznych, lub konkretnego miejsca np. weterynarz wrocław psie pole całodobowy.

Świetnymi przykładami fraz długoogonowych są również pytania wpisywane w wyszukiwarce, które możesz wykorzystać, tworząc stronę z najczęściej zadawanymi pytaniami odnośnie do Twojego biznesu.

Co zyskasz stosując długie frazy?

Frazy long tail ograniczą grono odbiorców, ale trafią do grupy, która szuka konkretnej, bardzo sprecyzowanej usługi czy informacji. Dzięki rozbudowanym frazom szansa pojawienia się Twojej witryny na stronie głównej Google jest dużo większa. Ponadto, sprecyzowane frazy mają lepszy współczynnik konwersji, z tego względu, że odpowiadają bezpośrednio w potrzeby klienta.

Zalety stosowania frazy long tail zwiększasz:

  • prawdopodobieństwo zdobycia klientów;
  • współczynnik konwersji;
  • szansę na trafienie na pierwszą stronę wyszukiwarki Google.

Minusy:

  • ograniczasz grono odbiorców.

Jak tworzyć frazy long tail?

Pierwszy krok to określenie frazy kluczowej, która opisuje Twój biznes. Następnie sprawdzenie powiązanych z danym zagadnieniem fraz long tail, używając np. AnswerThePublic. Kolejny krok to przeanalizowanie konkurencyjności poszczególnych fraz long tail i wybranie tych, które mają zadowalający współczynnik konkurencyjności do ilości wyszukiwań (np. używając narzędzia KeywordPlanner). Co to znaczy? Zależy Ci na tym, aby wybrać frazy, które nie są mocno obstawione, a jednocześnie takie, które są regularnie wyszukiwane. Cała sztuka polega na odnalezieniu niszy i zapełnieniu ją swoją treścią. W ten sposób zyskasz niewielu, ale zdecydowanych klientów.

Budowanie frazy long tail krok po kroku

  • określenie frazy głównej,
  • sprawdzenie fraz long tail,
  • przeanalizowanie długich fraz,
  • wybranie tych najlepszych z punktu widzenia konkurencyjności.

Podsumowując

Jeśli starasz się pozycjonować stronę na ogólne frazy kluczowe, ale nie daje to zamierzonego rezultatu, a masz ograniczony budżet, który nie pozwala Ci na wykupienie płatnej kampanii, czy pozyskiwanie płatnego linkowania zewnętrznego, warto, abyś zainteresował się frazami long tail. Będzie to wymagało dokładnego przeanalizowania Twojego biznesu, ale z pewnością przyniesie zamierzone skutki w postaci dodatkowego ruchy i większej sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *