Kategorie
Marketing

Jak sprzedać produkt? Obszerny poradnik!

Posiadasz już swoją stronę internetową lub sklep online, w którym zacząłeś sprzedawać swoje produkty? Zastanawiasz się co zrobić, aby klient kupił właśnie u Ciebie, a nie u konkurencji? Nie ma spisu żelaznych zasad, dzięki którym zostaniesz sprzedawcą roku. Są jednak pewne rzeczy, które możesz robić lepiej, aby się wyróżnić i przyciągnąć klienta do siebie oraz sprzedać mu swój produkt. Pytanie zatem brzmi: jak sprzedać produkt? I na nie właśnie postaramy się odpowiedzieć!

Bądź widoczny w internecie

Nawet najlepszy sklep internetowy musi najpierw pokazać, że istnieje. Jak można zapewnić sobie ruch na stronie, który przełoży się na sprzedaż?

  • Pozycjonowanie – niektórzy twierdzą, że jak coś znajduje się na drugiej stronie wyszukiwarki Google – to nie istnieje, ponieważ Klienci rzadko szukają konkretnych produktów na drugiej i kolejnej stronie. Dlatego musisz zadbać o dobre pozycjonowanie swojej witryny. Zwróć uwagę na merytoryczne treści i trafione słowa kluczowe, naturalnie wplecione w tekst. Często optymalizację strony pod SEO warto zlecić specjaliście.
  • Social media – dziś korzysta z nich niemal każdy. To tutaj możesz liczyć na wzmocnienie relacji z potencjalnym klientem. Jeśli dołożysz do tego dobrze zrobione zdjęcia swojego produktu z odnośnikiem do Twojej strony, trafione otagowanie i szybkie, ale konkretne odpowiadanie na zapytania klientów – możesz łatwo wypromować swój produkt.
  • Płatne działania – ruch w internecie można również zwiększyć, korzystając z reklamy na Facebooku lub Google AdWords. Obie formy wygenerują źródło nowych odwiedzin, co może przełożyć się na sprzedaż.
  • Dodatkowe kanały sprzedaży – jeśli klienci będą widzieli Twój produkt na więcej niż jednej stronie – wzrośnie wówczas ich świadomość o Twojej marce.

Szukając możliwości, które poszerzą Twoją drogę dotarcia do Klienta, warto przemyśleć sprzedaż nie tylko na swojej stronie. Ale również na płatnych portalach typu Allegro czy Amazon.

Dbaj o swojego klienta jak o najlepszego przyjaciela

Dziś nie wystarczy już tylko wstawić produkt, który chcesz sprzedać na swoją stronę, dodać opisy, zdjęcia i czekać, aż klient go kupi. Pośród ogromnej konkurencji musisz znaleźć coś, co będzie Cię wyróżniało i coś, dlaczego klienci będą chcieli wracać właśnie do Ciebie.  Co możesz zrobić, aby sprzedać swój produkt? Przede wszystkim zadbaj o swojego klienta – niech Ci zaufa.

  • Nie utrudniaj procesu zakupowego – niech od początku do końca będzie on przejrzysty i jak najkrótszy. Pamiętaj, że użytkownik Twojej strony chce dokonać zakupu bezproblemowo i szybko. Zadbaj, aby żadne wyskakujące błędy na stronie mu w tym nie przeszkodziły. Konkretne i oryginalne opisy produktów oraz odnośniki do rzeczy, które może kupić w uzupełnieniu do wybranej  przez siebie rzeczy, pomogą Ci zwiększyć sprzedaż.
  • Uprość proces zwrotów i reklamacji do minimum – często klienci zwracają uwagę, czy mogą odesłać produkt, który jednak nie będzie im pasował za darmo i ile mają czasu na zwrot. Jeśli możesz sobie na to pozwolić – zadbaj o darmowe zwroty i przesyłki. Czasem wystarczy wliczyć cenę tej usługi w cenę produktu i staje się ona niewidzialna dla klienta.
  • Zrób wszystko, aby pozostać w kontakcie z klientem – niech zapisze się do newslettera. Dzięki temu będzie mógł otrzymywać personalizowane wiadomości dotyczące np. akcji rabatowych na Twojej stronie. Odpowiadaj również na pytania szybko i konkretnie – ale wyczerpująco. Bądź z nim w stałym kontakcie. Świetnym rozwiązaniem jest także live chat na stronie.

Jak sprzedać produkt – podsumowanie

Pamiętaj, że klient kupuje uczucia a nie tylko rzeczy. Jeśli myślisz, że chodzi mu o to, żeby jedynie nabyć konkretny przedmiot – to jesteś w błędzie. On chce czegoś więcej. Klienci kupują uczucia, jakich chcą doznać, kiedy będą posiadać już Twój produkt lub usługę. I płacą właśnie za to, żeby poczuć się inaczej. Lepiej. Wykorzystaj tę wiedzę. Pokaż mu jasno na swojej stronie co zyska i jak będzie się czuł, kiedy kupi to u Ciebie.

Oprócz tego testuj różne kanały sprzedaży dla swoich produktów czy usług i zostań przy tych, które wygenerują Ci największą sprzedaż.  Nie stój w miejscu – działaj!