Kategorie
SEO

Jak wygląda prawidłowa struktura tekstu SEO?

Copywriting dotyczy tworzenia treści, mających na celu zwiększenie sprzedaży, pośrednio lub bezpośrednio. Można zatem zaryzykować stwierdzenie, iż jest on świetnym narzędziem do promowania biznesu. Warto jednak nadmienić, że niezbędne jest obranie właściwego kursu działań. Cechą, którą powinien posiadać każdy copywriter, jest lekkość pióra. Umiejętność tworzenia zdań poprawnych stylistycznie i jednocześnie kreatywnych przyczynia się do znacznego wzrostu zainteresowania produktem lub usługą, zwiększając tym samym znaczenie danej firmy. Copywriting wpływa zatem na trzy główne obszary: pozycjonowanie, wizerunek i konwersję.

Czym jest SEO?

Zanim wymienimy i opiszemy elementy tekstu SEO, wyjaśnijmy na razie samo pojęcie.

SEO (Search Engine Optimization) to procesy zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów kluczowych.

Innymi słowy chodzi o to, by internauci znaleźli wartościowe treści, które odpowiedzą na ich zapytania. Istnieje największe prawdopodobieństwo, że najbardziej zainteresują ich wyniki plasujące się na pierwszej stronie.

Zadaniem copywritera jest tworzenie treści w oparciu o SEO. Chodzi o nadanie tekstom odpowiednich parametrów w celu ich szybkiego zarejestrowania przez wyszukiwarkę.

Tworzenie tekstów w oparciu o SEO

Jeśli chcemy, by nasz tekst zajął wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, musimy przestrzegać kilku kluczowych zasad.

Zadbanie o merytorykę tekstu

Pisząc tekst, należy zadbać, aby był on poprawny stylistycznie, a także wartościowy. Przestrzeganie zasad ortografii, interpunkcji oraz wykorzystanie przez copywritera fachowej wiedzy, utwierdzi czytelnika w przekonaniu, że ma on do czynienia z wiarygodnym źródłem informacji.

Zastosowanie prawidłowej struktury treści

Użytkownik Internetu bez wątpienia doceni przejrzystość czytanego artykułu, w którym z łatwością odnajdzie odpowiedzi na swoje pytania. By to osiągnąć, wskazane jest stosowanie w tekstach SEO nagłówków, sugerujących rozpoczęcie nowego segmentu artykułu. Niezwykle pomocne są również wypunktowania. Szczególnie przydają się one, gdy musimy przedstawić cechy lub atuty danej rzeczy.

Przemyślane umieszczenie słów kluczowych w tekście

Mimo że słowa kluczowe są niezbędnym elementem każdego tekstu, należy dobrze się zastanowić, gdzie i jak często będziemy je stosować. Najbezpieczniej jest umieścić je na początku (by zawiadomić czytelnika o głównej tematyce artykułu) i na końcu tekstu (kiedy przychodzi czas na ogólne podsumowanie lektury).

Słowa klucze należy zawrzeć również w ważniejszych nagłówkach tekstu.

Na co należy uważać, tworząc tekst SEO?

Tworząc tekst SEO, należy uważać, by nie stosować przesadnie często słów kluczowych. Istnieje wiele sposobów, by uniknąć powtórzeń. Mowa tu o stosowaniu synonimów i zaimków.

Wiele osób przyjmuje błędne założenie, że słowa kluczowe muszą pojawić się w tej samej formie, o której mówiły wytyczne. W efekcie niezwykle szkodzi to układowi tekstu, bowiem tworzą się nienaturalne konstrukcje, które naruszają porządek fleksyjny. Frazy trzeba odmieniać zgodnie z poprawnymi zasadami gramatycznymi. Wyszukiwarka dopuszcza odmianę przez przypadki i osoby, zatem stosowanie deklinacji i koniugacji nie wpłynie negatywnie na wyniki wyszukiwania.

Pisząc tekst SEO lepiej wystrzegać się środków stylistycznych, bowiem ich celem jest wywołanie wrażeń estetycznych, charakterystycznych przede wszystkim dla dzieł literatury pięknej.

Jeśli otrzymaliśmy takie wytyczne, do gotowego już tekstu możemy również dodać hiperłącza. Należy jednak używać ich z umiarem, by nie naruszyć estetyki naszego artykułu.

Tekst SEO – wnioski końcowe

Wyszukiwarka systematycznie i na okrągło porządkuje i kataloguje strony internetowe wedle zawartych informacji. Treści, po których najwięcej można się spodziewać, to właśnie teksty SEO.

Teksty tworzone przez copywritera cechuje unikalna, merytoryczna treść zoptymalizowana pod SEO, co uwidacznia się w zajmowaniu przez nie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

By tekst SEO plasował się wysoko, należy przestrzegać ścisłych reguł. Zaplanowana struktura, podanie rzetelnych informacji i strategicznie dobrane słownictwo to klucz do sukcesu.

Autor tekstu: Beata Szymańska