Walka o pozycjonowanie trwa. Aby artykuły blogowe mogły walczyć o wysokie pozycje, zawarte w nich treści muszą być użyteczne i zrozumiałe dla użytkowników. Jednym ze sposobów, aby pomóc artykułowi w zajęciu topowych, miejsc jest optymalizacja poza treścią, którą omówimy w dzisiejszym artykule. Zapraszamy!
Cechy treści pod SEO
Na początku musimy zwrócić uwagę na jedną kwestię – optymalizacja poza treścią nie ma sensu, jeśli artykuł nie jest zgodny z zasadami SEO.
Algorytmy lubią promować treści dostosowane pod użytkowników, czyli takie, które zawierają m.in. użyteczne informacje i mają przejrzystą strukturę – napisaliśmy między innymi, ponieważ wytycznych jest naprawdę wiele.
Optymalizacja poza treścią – jak ją przeprowadzić?
Optymalizacja poza treścią polega na wykonaniu kilku kroków, których celem jest zwiększenie widoczności treści w Internecie. W dzisiejszym artykule omówimy działania jedynie w obrębie strony (pozycjonowanie onsite), które możemy przeprowadzić za pomocą systemów zarządzania treścią znanymi jako systemy CMS.
Jeśli już stworzyliście świetny artykuł spełniający zasady SEO, możecie przejść do optymalizacji poza treścią, które nie tylko pozytywnie wpłyną na algorytmy, ale też na komfort użytkowników. Zatem przejdźmy do rzeczy!
Znacznik „Czytaj dalej”
Wprowadzenie takiego znacznika pozwoli na uporządkowanie treści na stronie głównej łączący funkcjonalność z wyglądem. Wstęp, który od razu zawiera słowa kluczowe, to świetny sposób na promowanie strony macierzystej bloga.
Zdjęcia
Ten aspekt nie jest ściśle związany z SEO, jednak ma duży wpływ na odbiorców. Zdjęcia uatrakcyjniają tekst i sprawiają, że jest on przyjemniejszy w odbiorze. Co więcej, dodanie tekstu alternatywnego może przynieść kilka odwiedzin z Google Grafika.
Optymalizacja poza treścią to meta-opisy
Meta-description i meta-title to pierwsze, co zauważy użytkownik przed wejściem na Waszą stronę. Te krótki teksty to opis strony, który jest wyświetlany w wyszukiwarce. Zatem warto zadbać o jego atrakcyjność, aby zachęcić odbiorców do odwiedzenia witryny.
W optymalizacji poza treścią wykorzystaj tagi
Można powiedzieć, że tagi to opisanie tekstu w pigułce. Kilka odpowiednio dobranych tagów – czyli dopasowanych do treści artykułów – pomoże w pozycjonowaniu, a także ułatwi użytkownikom znalezienie interesujących ich treści.
Kategorie
Posegregowanie treści w odpowiednie kategorie ułatwi użytkownikom poruszanie się po stronie. Co więcej, mogą kliknąć w więcej niż jeden tekst, jeśli znajduje się w tej samej kategorii.
Linkowanie wewnętrzne
Odpowiednio wykonane linkowanie wewnętrzne wpływa na pozycjonowanie, a tym samym na widoczność strony. Tak samo jak dodanie tagów i przyporządkowanie tekstów do odpowiednich kategorii – zwiększa komfort użytkowników i pozwala dotrzeć do większej ilości treści.
Nagłówki
Odpowiednio dodane nagłówki zwiększają czytelność tekstu. Jest to również ważny aspekt, jeśli chodzi o SEO – nagłówki pozwalają wyszukiwarkom odczytać strukturę tekstu.
Do tytułu powinien być użyty nagłówek H1. Następnie należy podzielić tekst nagłówkami H2, które informują o omawianym zagadnieniu. Treści pod nagłówkami H2 można podzielić jeszcze odpowiednio nagłówkami H3 i H4, jeśli zachodzi potrzeba szczegółowego omówienia zagadnienia.
Akapity
Długie bloki tekstów zniechęcają użytkowników do zapoznania się z artykułem. Warto podzielić tekst na akapity mniej więcej co 2–4 zdania. Należy przy tym pamiętać, aby w jednym akapicie treść była spójna – inaczej czytelnik może zgubić wątek.
Optymalizacja poza treścią – zadbaj o wyjustowanie tekstu
To działanie wpływa na wizualny aspekt tekstu. Nierówne linijki tekstu mogą dekoncentrować, przez co odbiorca nie skupi się na faktycznym temacie tekstu.
Wyróżnienie najważniejszych informacji grubą czcionką
Ten zabieg wpływa zarówno na przejrzystość tekstu, jak i na pozycjonowanie. Czytelnicy będą mogli w ten sposób z łatwością odnaleźć kluczowe informacje, a wyszukiwarki dostaną sygnał, o czym jest artykuł. Mała wskazówka – szczególnie warto pogrubiać słowa kluczowe.
Optymalizacja poza treścią – podsumowanie
- Przed przystąpieniem do optymalizacji poza treścią, należy zadbać o wysoką jakość tekstu i spełnienie zasad SEO.
- Optymalizacja poza treścią polega na podjęciu działań, które wpłyną na aspekt wizualny, a także wspomogą pozycjonowanie.