Nawet bardzo dobrze napisany tekst, o wartości merytorycznej może zostać niezauważony podczas wyszukiwania w Internecie przez internautę. Niewiele osób dotrze do piątej, czy siódmej strony pokazanej w wyszukiwarce internetowej. Dowiedz się zatem, jak powinna wyglądać optymalizacja tekstu pod SEO!
Tekst i jego zadanie w wyszukiwarce internetowej
Optymalizacja tekstu pod kątem SEO ma za zadanie pokazać artykuł, wpis jak najwyżej podczas wyszukiwania na przykład w Google. W ten sposób tekst ma szanse zaistnieć oraz przyciągnąć uwagę użytkownika. A tak w skrócie optymalizacja tekstu, to jego modernizacja w taki sposób, aby był czytelny dla algorytmów internetowych oraz łatwy, przejrzysty dla czytelnika.
Optymalizacja tekstu pod SEO – struktura treści
Budowa artykułu i elementy jego struktury to część składowa optymalizacji tekstu pod zasady SEO.
Poznaj działania, które sprawią, że tekst stanie się zoptymalizowany, czyli ulepszony:
- wplatanie do treści linków wewnętrznych,
- uwaga skierowana na budowę nagłówków, tytułu, opisu meta description,
- umieszczenie fraz kluczowych, w tym long tail,
- tworzenie unikalnej treści,
- pogrubienie słów, całych wyrażeń,
- wypunktowania, tabelki, grafiki.
Optymalizacja tekstu jako element pozycjonowania
Ulepszenie tekstu sprawia, że jest łatwiejszy w odbiorze dla czytelnika i algorytmów internetowych. Optymalizacja tekstu przekłada się na poprawę pozycji treści w wyszukiwarkach internetowych. Optymalizacja pod kątem SEO jest często traktowana na równi z pojęciem pozycjonowania. Jednak jest jednym z jej elementów.
Czy można przesadzić z optymalizacją tekstu?
Jak ze wszystkim z optymalizacją też można. Za duże nagromadzenie słów kluczowych, zamieszczenie skopiowanych treści obniża miejsce w rankingu wyszukiwarki internetowej. Duplikowanie treści wpływa na pozycję w wyszukiwarce, ale także na obraz danej marki. Trudno będzie odbudować obraz marki pełnej profesjonalizmu.
Systematyczna optymalizacja tekstów, wykonana rzetelnie, wpływa na ruch organiczny na stronie. Poprawa widoczności treści i czytelności zarówno dla użytkownika Internetu, jak i algorytmów to przede wszystkim korzyści dla danej firmy.
Jeżeli chcesz wyróżnić się treścią na tle konkurencji, skorzystaj z pracy profesjonalistów. Zdobyte doświadczenie w pracy z optymalizacją tekstów, tworzeniem treści SEO z zakresu różnych branż pozwoli na zwiększenie ruchu na Twojej stronie.