Kategorie
Copywriting

Pisanie artykułów tematycznych – jak wygląda?

Pisanie artykułów tematycznych jest doskonałą propozycją dla osób, które chcą pracować słowem i jednocześnie mają zmysł do przekazywania wiedzy w sposób przystępny i atrakcyjny.  Trzeba mieć na uwadze to, że pomimo komfortu pracy zdalnej i małych wymagań sprzętowych, ta praca jest z rodzaju kreatywnych i wymaga spełnieniu pewnych warunków, by przyniosła spodziewane rezultaty finansowe.

Cel pisania artykułów tematycznych

Pisanie artykułów na zamówienie, które za swój cel mają działania marketingowe, stanowią meritum pracy copywritera. Artykuły tematyczne są też częścią zamówień  w tej branży

Istnieje zapotrzebowanie na rynku na artykuły tematyczne, bo

  • pozycjonują,
  • budują wizerunek,
  • tworzą markę.

Rodzaje artykułów tematycznych

Specyfika artykułów zależy od zlecenia. Nie każdy copywriter podejmie się napisania danego tekstu. Niekiedy trzeba spełnić przy tym wysokie wymagania, wchodzące już w zakres content marketingu.

Artykuły tematyczne to zazwyczaj:

  • wpisy na bloga,
  • artykuły eksperckie,
  • artykuły naukowe.

Skomplikowane może wydawać się to, że oprócz zawartości merytorycznej, w tekstach tematycznych należy zadbać o zasady SEO, odpowiedni styl, a w przypadku cyklu artykułów – o linkowanie wewnętrzne, by artykuł był powiązany treściowo z resztą.

Proces powstawania artykuł tematycznego

Pisanie artykułu poprzedza zebranie informacji. Przegląd stron i materiałów należy właśnie do tego działania. Proporcje dotyczące czytania na dany temat, a napisania artykułu często przeważają po stronie gromadzenia informacji.

Ilość i jakość potrzebnych informacji do napisania tematycznego artykułu zależy od tego, jak skomplikowana jest dana branża i czego oczekuje zamawiający tekst.

Na pewno jest to praca na tyle wymagająca kreatywności, że trzeba stworzyć fundament w postaci własnej wiedzy, zanim stworzy się tekst.

Pisanie artykułu też może zabrać niemała ilość czasu. Zebrane informacje wymagają selekcji i wyciągania z nich pewnego rodzaju ekstraktu – atrakcyjnego i użytecznego dla czytelników.

Stopień trudności branży, dla której pisze się zamówione artykuły, ma wpływ na źródła, z których się korzysta. Czasem wystarczy np. Wikipedia, a niekiedy muszą to być opracowania naukowe z pism branżowych.

To prowadzi do ustalonych stawek za taki artykuł. Im bardziej wymagający tekst, tym wyższej kwoty za niego, może oczekiwać copywriter.

Wpływ na cenę ma też zakres obowiązków. Samo napisanie jest cenione niżej niż dodanie na stronę klienta gotowego artykułu wraz z własnoręcznie wyszukaną grafiką.

Do rozliczeń stosuje się jednostkę 1000 zzs. Więc nie tylko jakość i branża, ale również ilość napisanego tekstu ma wpływ na finalne zarobki copywritera.

Na koniec

Pisanie artykułów tematycznych jest pracą wymagającą i najlepiej, jeśli wykonują ją osoby, którym sprawia ona satysfakcję. Daje szerokie możliwości do rozwoju i adekwatnych zarobków. Pod warunkiem nastawienia copywritera na ciągły rozwój i realizowanie usług na najwyższym poziomie.