Kategorie
SEO

Pozycjonowanie Google – jak to działa?

Czy wiesz, jakie działania należy wykonać, aby poprawić pozycjonowanie Twojej strony w wyszukiwarce Google? A czy wiedziałeś, że niektóre praktykowane obecnie „sztuczki” bardziej mogą zaszkodzić, niż pomóc w promowaniu Twoich treści? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się jak działa pozycjonowanie Google!

Pozycjonowanie Google krótko- i długoterminowe

Na wstępie należy zaznaczyć, że jakiekolwiek efekty wdrożenia SEO nie przychodzą z dnia na dzień. To proces długi i pracochłonny. Patrząc krótkoterminowo (wąsko kadrowo), myślimy o okresie kilku tygodni od chwili wdrożenia zmian na stronie. Podstawowe działania SEO w tym zakresie:

  • optymalizacja strony – szybkie ładowanie, dostosowane do ekranów komórek;
  • wzbogacenie zawartości – wysokiej jakości unikatowe treści zamieszczane na stronie regularnie;
  • przestrzeganie wskazówek Google odnośnie konfiguracji strony;
  • pozyskiwanie linków.

To tylko kilka przykładów, czynników wpływających na podbijanie rankingu naszej strony w przeglądarce jest mnóstwo. Większość z nich Google trzyma w tajemnicy. Dlaczego? Ponieważ głównym założeniem Google jest pozycjonowanie organiczne i wyszukiwanie treści najbardziej trafnych i wartościowych dla użytkownika, a nie promowanie konkretnej firmy. My znamy jedynie garść.

Działania długoterminowe (szeroko kadrowe) to szereg kroków realizowanych stopniowo, acz regularnie i konsekwentnie, których efektem będzie generowanie możliwie stabilnych wzrostów pozycjonowania w Google. Na czym skupić się przy osiąganiu tego celu?

Etapy tworzenia wyników wyszukiwania w przeglądarkach

Po pierwsze, Google musi zeskanować stronę. Dokonuje tego nieustannie – gdy tylko wykryje nowy adres URL, odwiedza witrynę i „przegląda” jej zawartość. W tym celu skupia się na analizie tekstu, ogólnym układzie wizualnym, sprawdzeniu dostępu do podstron i ich prawidłowemu funkcjonowaniu.

Następnie, Google zabiera się za indeksowanie. Stara się rozpoznać tematykę strony, analizuje treści i kataloguje zawarte w nich obrazy, próbując zrozumieć, o czym piszemy. To na tym etapie uzyskane dane są indeksowane i przechowywane w bazie danych Google – będą potrzebne, gdy użytkownik wpisze wyszukiwaną przez siebie frazę.

Zebrane informacje przydają się na końcowym etapie – na podstawie uzyskanego zapytania Google wyświetla wynik uznawany przez przeglądarkę za najbardziej trafny i w jak najszerszym zakresie wyczerpujący interesujące nas zagadnienie.

Jakie działania wpływają negatywnie na pozycjonowanie Google

Gdy zdecydujemy się skorzystać z pomocy specjalisty SEO, warto rozważyć wady i zalety powszechnie stosowanym praktykom. Niektóre działania bowiem mogą być sprzeczne z polityką Google, co przełoży się na efekt odwrotny od zamierzonego.

Algorytmy Google z dnia na dzień stają się inteligentniejsze i są w stanie ocenić, które działania mają na celu sztucznie podnieść pozycję strony w rankingu (np. domeny-cienie, strony doorway, udział w systemie wymiany linków).

Pozycjonowanie Google – podsumowanie

Ze wszystkich opisanych wyżej zasad, należy pamiętać o najważniejszej – tworzymy naszą stronę z myślą o użytkownikach, nie wyszukiwarkach. To czyni naszą witrynę wyjątkową i wartościową, co przełoży się na zwiększony ruch oraz, w dalszym etapie – zakup naszego produktu/usługi. Inne propozycje wskazane w niniejszym artykule mogą wspomóc pozycjonowanie Google, jednak nie gwarantują pierwszej pozycji w rankingu.