Kategorie
Ceny w copywritingu

Ceny w copywritingu – ile kosztuje tekst?

Ceny w copywritingu niewątpliwie różnią się od stopnia skomplikowania pracy oraz czasu, jakiego copywriter potrzebuje na merytoryczne wyczerpanie danego zagadnienia. Opłata za 1000 znaków ze spacjami zaczyna się od kilku złotych, a kończy na nawet kilkuset złotych. Przypatrzmy się, jaka jest przyczyna tak ogromnej różnicy cen.

Ceny w copywritingu za 1000 znaków

Nie sposób określić jednoznacznie ceny za 1000 znaków, ponieważ każdy tekst jest odmienny i różni się stopniem zaawansowania. Stawka kształtuje się zatem przez aktualną sytuację na rynku copywriterskim oraz rodzaju treści. Inaczej zostanie oszacowany koszt tekstu zapleczowego, a jeszcze inaczej artykułu eksperckiego, do którego nierzadko trzeba się długo przygotowywać.

Zestawiliśmy więc ze sobą najczęstsze stawki, z którymi możemy się spotkać na rynku usług copywriterskich. Podczas tworzenia tego wyliczenia, opieraliśmy się na danych znalezionych przede wszystkim na najbardziej uznanych grupach na Facebooku i wybranych agencjach copywriterskich.

Cennik copywritera – jaki jest koszt 1000 znaków?

Poniżej przedstawiamy rynkowe ceny za stworzenie 1000 znaków ze spacjami w stosunku do rodzaju tekstu.

Z czym wiąże się taka rozpiętość cenowa?

Jak możemy zauważyć, tak zróżnicowane ceny są bez wątpienia wywołane poprzez różnorodne umiejętności copywriterskie. Profesjonalny copywriter, który posiada specjalistyczną wiedzę na dany temat, będzie wyceniał swoje treści, korzystając z górnych wartości podanego cennika, a ten mniej doświadczony – z niższych.

Ważnym aspektem w kształtowaniu stawki jest również język, którym posługuje się copywriter, pisząc dany utwór. Wyżej wymienione kwoty podaliśmy do tekstów napisanych w języku polskim. Treści wykonane w obcym języku potrafią być nawet o 400% droższe! Ceny rosną wraz z malejącą powszechnością danego języka. Wskutek tego najwięcej zapłacimy za język chiński lub arabski, a najmniej za copywriting angielski, gdyż różnica wynosi tylko kilkanaście procent w stosunku do języka polskiego.

Ceny w copywritingu – rosną czy maleją?

Ostatnimi czasy wiele mówiło się o tym, że koszt 1000 znaków ze spacjami będzie powoli się obniżać ze względu na duży wzrost konkurencji na rynku. Tymczasem stawki copywriterów niewątpliwie cały czas się zwiększają. Zapewne ma to związek z tym, iż tworzenie dobrych jakościowo tekstów jest z całą pewnością niełatwą czynnością. Za wartościowe treści zleceniodawcy bezsprzecznie są w stanie zapłacić więcej.

W internecie możemy znaleźć ogłoszenia, w których koszt za 1000 znaków wynosi około 5 złotych. Warto postawić sobie wtedy pytanie. Czy nie lepiej dobrze zapłacić za jeden świetny artykuł, poprawny stylistycznie i zgodny z SEO, zamiast kilku tanich, które w przyszłości będą wiązać się z koniecznością zlecania poprawek do agencji copywriterskich.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *