Otoczenie ma wpływ na to, jak się czujemy i jakie efekty możemy uzyskać. Jest to szczególnie ważne w zadaniach kreatywnych. Jak więc urządzić miejsce pracy copywritera w domu? Na co warto zwrócić szczególną uwagę, by osiągnąć balans pomiędzy komfortem a produktywnością? Przeczytaj jak sprawić, by już od dziś Twoje miejsce pracy pracowało dla Ciebie!
Wybór miejsca pracy, czyli zbuduj stanowisko copywritera!
Pracując zdalnie, możemy wykonywać zadania w dowolnym miejscu, zarówno w domu, jak i na zewnątrz. Warto jednak stworzyć stałe, optymalne stanowisko pracy. Wybór przestrzeni dedykowanej konkretnej aktywności ułatwia organizację i poprawia skupienie. Dodatkowo, jest on pomocny w budowaniu dobrych nawyków, niezwykle potrzebnych w pracy. Zwłaszcza w te deszczowe, pochmurne poniedziałki, kiedy Twoja motywacja nie wstała z łóżka razem z Tobą. Wszak copywriter pisze nie tylko sobie a muzom, więc o swój warsztat dbać musi!
Walka postu z karnawałem (tudzież pracy z domem)
Twoje stanowisko powinno znajdować się w miejscu spokojnym. Unikaj lokalizacji zaraz przy drzwiach, gdyż każde wejście i wyjście domownika będzie utrudniało Ci utrzymanie rytmu pracy. Nie warto szukać miejsca zaraz przy telewizorze współlokatora czy też w kuchni, w której łatwo o dystrakcje, zalanie sprzętu i inne uroki pieleszy domowych. Zrezygnuj także z przestrzeni zatłoczonych, wymagających znacznego wysiłku, by w ogóle zacząć pracować. Bliskość kącika zabaw dziecka czy pupila to przepis na ciągłe problemy!
Wygodnie i praktycznie na stanowisku
Najlepiej, by miejsce pracy było niezmienne. Świetnie sprawdzi się do tego osobny pokój lub wydzielona część większego pomieszczenia. Warto znaleźć przestrzeń, w której zmieści się kilka podstawowych mebli. Zadbaj także, by Twoje stanowisko znajdowało się niedaleko okna i było dobrze oświetlone. Pozwoli to uniknąć przemęczenia oczu oraz ułatwi efektywne wykorzystanie chwil przerwy. W momentach odpoczynku możesz wietrzyć pokój lub wyglądać przez okno, skupiając zmęczony ekranem wzrok na dowolnym obiekcie w dali.
Organizacja przestrzeni pracy dla copywritera
Miejsce wybrane? Domownicy spacyfikowani? W takim razie, czas na organizację przestrzeni do pracy! Podstawą jest ergonomiczne biurko, którego wysokość i kąt nachylenia będą idealnie dopasowane do Ciebie. Warto rozważyć popularne ostatnio biurka stojące lub niskie stoły w stylu japońskim, przy których siedzi się na macie. Jeśli jednak Twój wybór padł na tradycyjne rozwiązanie, wówczas nie oszczędzaj na odpowiednim krześle. Powinno ono być regulowane, wygodne i zapewniać dobre podparcie dla kręgosłupa!
Pracując na laptopie, wykorzystaj dedykowane podstawki do regulacji docelowej pozycji ekranu. Jeśli korzystasz z PC, zwróć uwagę, by monitor znajdował się na poziomie wzroku. Nie warto nadwerężać szyi w niewygodnych pozycjach, jak np. ciągłe odchylanie głowy! Kolejnym praktycznym rozwiązaniem jest postawienie regału w pobliżu biurka. To tu zmieścisz dodatkowy sprzęt, odłożysz poradnik, schowasz segregatory z inspirującymi materiałami ulubionych copywriterów. Gdy wszystkie te rzeczy będą na wyciągnięcie ręki, łatwo utrzymasz płynność i rytm pracy – bez ciągłego wstawania, szukania i przynoszenia potrzebnych artykułów.
Zwyczaje copywritera jego środowiskiem pracy
Ostatni element doskonałego stanowiska to Twój wyuczony system nawyków. Dla uzyskania optymalnych efektów, ograniczaj dystrakcje do minimum. Zasiadając do pracy, wycisz powiadomienia i zamknij media społecznościowe. Planuj czas aktywności ze starannością i strzeż go jak oka w głowie. Jeśli bowiem założysz, że uda Ci się wykonać zadania do pracy tak po prostu pomiędzy gotowaniem, sprzątaniem i oglądaniem telewizji, to możesz się gorzko rozczarować. Zadbaj o swój rytm: staraj się zaczynać i kończyć pracę w podobnych godzinach; wyreguluj czas posiłków i snu. Z tymi rozwiązaniami zamienisz cichy zaułek w Twoim domu w zorganizowane centrum kreatywności!
Autor tekstu: Ewa Szymańska-Pawłowska